Przedsiebiorstwo FairPlay  Rzetelna Firma  Certyfikat wiarygodnosci biznesowej
Aktualności |

Znów odwiedziliśmy siedzibę Danfoss

W 1933 roku Mads Clausen założył Danfoss w wiejskim domu swoich rodziców w Nordborg w Danii

Siedziba główna Danfoss w Nordborg
W ostatnich dniach, wraz z naszymi Klientami odbyliśmy bardzo ciekawy wyjazd szkoleniowy połączony z krótkim zwiedzaniem Kopenhagi.

Naszym celem była kolejna wizyta w niezwykłej siedzibie głównej Danfoss w Nordborg. Wyprawa rozpoczęła się w Świnoujściu, na terminalu promowym, skąd udaliśmy się w rejs wieczornym promem do Ystad. Następnie mostem nad cieśniną Sund, najdłuższym na świecie mostem, który zrobił na nas piorunujące wrażenie - dotarliśmy do stolicy Danii. Tu w asyście przewodnika zwiedziliśmy w ekspresowym tempie ważniejsze atrakcje tego pięknego i zabytkowego miasta, nie zapominając ani o słynnej, kopenhaskiej syrence, ani o Muzem Carlsberga … (które wbrew pozorom, są ze sobą powiązane).

Następnego dnia dotarliśmy na wyspę Als - do niezwykłej siedziby Danfoss w Nordborg. Niezwykłej, bo znajduje się tu duży, piękny gmach firmy wyposażony w słynne windy „bez drzwi”, kompleks biurowo- produkcyjny automatyki Danfoss, rozległe, nowoczesne laboratorium do testów urządzeń a także ciekawe muzeum-dom sławnego Założyciela firmy, w którym znajduje się również muzeum techniki Danfoss.

Po krótkim przywitaniu odbyliśmy szkolenie produktowe przygotowane specjalnie dla naszej grupy. Następnie mogliśmy zobaczyć w pełni zautomatyzowaną linię produkcyjną zaworów rozprężnych, gdzie obecność pracowników widoczna była tylko sporadycznie. Wielka szkoda, że właśnie tego miejsca nie mogliśmy fotografować. Po tej wizycie odwiedziliśmy laboratorium ADC Danfoss, w którym możliwe są do przeprowadzenia testy urządzeń chłodniczych i klimatyzacyjnych w specjalnych komorach z kontrolowaną temperaturą. Testami objęte są zarówno urządzenia produkcji Danfoss, jak również produkty klientów wykorzystujących komponenty tego duńskiego dostawcy.

Pierwszym produktem wytwarzanym przez Danfoss był zawór rozprężny przeznaczony do systemów chłodniczych

Firma Danfoss, jako pierwsza rozpoczęła masową produkcję przetwornic częstotliwości w roku 1968

Zwieńczeniem wizyty było zwiedzanie gabinetu założyciela Danfoss wypełnionego trofeami myśliwskimi, gdzie mogliśmy poczuć się jak prezesi, zasiadając w wygodnym, VIP-owskim fotelu. Następnie udaliśmy się do oddalonego ok. 500 metrów Muzeum Danfoss, które mieści się w rodzinnym domu założyciela firmy Danfoss - Madsa Clausena (1906-1966). Tam dowiedzieliśmy się więcej na temat historii firmy i jej założyciela, mieliśmy okazję zobaczyć jedne z pierwszych produktów Danfoss: zawór rozprężny do systemów chłodniczych (1933), czy termostat grzejnikowy - przeznaczone do masowej produkcji. Mało kto wie, że firma Danfoss jako pierwsza rozpoczęła masową produkcję przetwornic częstotliwości do regulacji prędkości obrotowej silników elektrycznych - w roku 1968. Właśnie z tego domu przez 30 lat p. Clausen zarządzał swoją firmą. Ekspozycje muzealne prezentowane są w bardzo ciekawej, multimedialnej oprawie.

Tak zakończyła się nasza wizyta w Nordborg, jednak nie był to koniec wizyty w Danfoss, bo w drodze powrotnej zajechaliśmy do miejscowości Rodekro, gdzie znajduje się główne centrum dystrybucyjne produktów Danfoss. Tam mieliśmy okazję zobaczyć w pełni zautomatyzowany magazyn, z którego w szybki i precyzyjny sposób kompletowane i przygotowywane są do wysyłki zamówienia klientów. Nasze również…

To były intensywne, ale bardzo inspirujące i ciekawe zawodowo dwa dni ciągłej podróży. Szkoda, że tak szybko minęły. Mamy jednak nadzieję, że wrócimy tu wkrótce z kolejnymi Klientami…